Plaats reactie
1
De afgelopen maand is er al veel gediscussieerd over het feit dat Avira een samenwerking is aangegaan met 'ask.com' en 'Uniblue' deze beide partijen hebben een dubieuze reputatie en staan bekend als PUP (Potentially Unwanted Program(s)).
De ASK toolbar wordt meegeïnstalleerd met de optie Avira 'WebGuard' die nu ook in de gratis versie is opgenomen, in de betaalde versie van Avira zit echter geen geïntegreerde ASK.com toolbar bij de Avira 'WebGuard' optie.
Afbeelding Verder worden er in de gratis versie van Avira niet alleen meer advertenties voor de betaalde versie van Avira getoond, maar ook van de dubieuze 'Registry Booster' van Uniblue, ook worden klanten die de betaalde versie van Avira bezitten bestookt met email berichten waarin Uniblue's Registry Booster wordt aangeprezen.

De ASK toolbar is de gratis versie van Avira is niet apart te verwijderen en alleen door WebGuard geheel te deinstalleren, wat er voor zorgt dat de 'nag' screen met de vraag om de toolbar te installeren blijft verschijnen. Afbeelding
Eenmaal de ASK toolbar verwijderd door het deinstalleren van WebGuard staat nog steeds ASK Search als standaard in de zoekmachinelijst van Internet Explorer.
En zoals op de onderstaande screenshot ook is te zien kan deze niet verwijderd worden uit de lijst, dus zijn we genoodzaakt om in het register te duiken om deze uit de lijst te verwijderen.
De vermelding van ASK Search staat in de volgende register sleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes
Door het verwijderen van de volgende dikgedrukte sleutel zal de vermelding van ASK Search verwijderd zijn.
  • [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{6BC00A88-EA73-455F-AEB6-B232E5012679}]
Register Data
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{6BC00A88-EA73-455F-AEB6-B232E5012679}]
"DisplayName"="Ask Search"
"URL"="http://websearch.ask.com/redirect?clien ... 37DDB0EC3B"
"OSDFileURL"="file:///C:/Users/Gebruikersnaam/AppData/LocalLow/AskToolbar/osearch.xml"
"FaviconURL"="http://www.ask.com/favicon.ico"
"FaviconPath"="C:\\Users\\Gebruikersnaam\\AppData\\LocalLow\\Microsoft\\Internet Explorer\\Services\\search_{6BC00A88-EA73-455F-AEB6-B232E5012679}.ico"
In Firefox staat deze vermelding in prefs.js door het invoeren van het commando about:config in de adresbalk.
Klik op de knop 'ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik'. Afbeelding Navigeer naar "keyword.URL" en dubbelklik op dit item en geef hier de volgende (vetgedrukte) waarde op. Navigeer naar "browser.search.defaulturl" en dubbelklik op dit item en geef hier de volgende (vetgedrukte) waarde op. Navigeer naar "extension.snipit.chromeURL" en dubbelklik op dit item en geef hier de volgende (vetgedrukte) waarde op.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Op NuJIJ las ik net dit bericht en krijg het idee dat er een $$$ka-ching$$$ verhaal achter zit maar waarom in vredesnaam juist de ASKbar :-\ in de meeste freeware utils zit dat vreselijke ding al ingebakken en nu zit Avira mij ongevraagd te spammen met dat ding.
En die popup met als optionele download onder het mom van New function! is misleidend en storend want dat venster blijft gewoon ook irritant lang staan. :evil:
Avira durfde het waarschijnlijk niet aan om webguard en de ASKbar in de installer te verwerken :rofl: vandaar dat er later met popups die ASKbar bijna door je str*t wordt geperst. :eek:
3
Ik had dit al vernomen op het forum van Avira en de eerste gedachte was dat Avira hiermee een trouwe groep van gebruikers gaat verliezen en overstappen naar Avast of Security Essentials.
Op de zaak van mijn broer staan Avast en Avira als keuze bij een geassembleerd systeem inclusief Windows installatie als er geen betaalde virusscanner is besteld door de klant.
AVG is al een tijdje uit deze keuze en Avira gaat er nu misschien ook wel uit, wat resulteert dat klanten steeds eerder naar betaalde pakketten grijpen en eigenlijk verplicht worden om betaalde software aan te schaffen om geen crapware te krijgen.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
5
Maxstar schreef:Ik schrijf Avira nog niet helemaal af hoor, misschien is dit een misstap en komt Avira hier nog op terug door die ASK toolbar / WebGuard weer ongedaan te maken. :neu:
Dat zou je eigenlijk wel denken door alle negatieve berichtgevingen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”