Door een toename van het aantal phishingaanvallen heeft ING een waarschuwing online gezet.
Hiermee wil men klanten er nog eens attent op te maken om TAN- en inlogcodes
nooit aan
iemand anders te geven, zelfs niet aan medewerkers van de ING Bank.
Via telefonische weg of via e-mail proberen criminelen onze klanten hun gegevens afhandig te maken door te vragen naar inloggegevens
en Tan-codes waarmee ze zich dan toegang tot de rekeningen proberen te verschaffen vertellen ze bij ING.
Geef de TAN- en inlogcodes nooit aan niemand Niet via e-mail, telefonisch of op welke andere manier dan ook.
Via e-mail word gevraagd om via een opgenomen link in te loggen op Mijn ING. De ING zal nooit een e-mail sturen en daarin vragen om in te loggen op Mijn ING.
Controleer bij het inloggen op Mijn ING of het adres
https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet is.
Heeft u uw persoonlijke gegevens toch telefonisch doorgegeven via een valse e-mail of vals inlogscherm neem dan direct contact op met de ING,
op telefoonnummer
0900 1958 (10 cent per minuut) en meld het voorval. De ING is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.
Buiten deze tijden kunt u contact met de ING opnemen via
058 212 60 00.
Op
deze pagina zijn meerdere voorbeelden van valse e-mails en valse inlogschermen terug te vinden.
Bron: ing.nl