Gesloten
1
Hallo,

Ik heb op een domme manier het bovengenoemde dus op m'n computer gekregen, echter lukt het me niet om dit eraf te krijgen. Malwarebytes, adwcleaner en hitmanpro vinden beiden wel wat troep maar nadat ze alles eraf gooien heb ik nog steeds last van die snap.do. Het merendeel heb ik via configuratie > programma's verwijderen verwijderd maar eentje kan ik daar niet verwijderen, als ik naar zijn locatie kijk staat er ook niks bij:
Afbeelding In mijn regedit kan ik alleen het volgende vinden, geen idee of dit onderdeel is van het virus:
Afbeelding Ik heb dus geen last van een searchbar maar wel van popups in tekst (soort tekst enhance zeg maar) en ook reclame pop ups in de vorm van een nieuw tabblad:
Afbeelding Hoe kan ik het beste dit volledig verwijderen? M'n herstelpunt is van vlak na de infectie dus daar heb ik niks aan. Spyhunter heb ik ook al geprobeerd, echter moest ik na de scan van 2 uur betalen en blijkt dat sommige pc's volledig in de knel kunnen komen te zitten tijdens de boot. Die scan laat ik dus links liggen. Hij had echter wel 147 links te pakken van snap.do :(

Als iemand hier de oplossing voor weet dan hoor ik het graag.

Ik gebruik Chrome btw (bij de add-ons in instelling kan ik ook niks vinden).
2
Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    emptyclsid;
    emptyfolderscheck;
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    CHRdefaults;
    autoclean; 
    iedefaults; 
    filesrcm;  
    startupall;
    
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
*******
Afbeelding

Twitter - - -
**
facebook
******
AQMRB - Alliance of Qualified Malware Removal Boards
3
Goedemiddag,

Hierbij de bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Juisterr schreef:Hoe gaat het nu ?
Hoi, ik weet niet of het door de zoek.exe is gebeurd maar sinds gistermiddag heb ik er geen last meer van gehad. Ik heb ook de lijst doorgespit van programma's en onderdelen via configuratiescherm en snap.do staat er niet meer tussen.
Kunt u bevestigen dat dit door de zoek.exe komt?
6
Bevestiging hierbij verstuurd. :smoke:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Afbeelding
*******
Afbeelding

Twitter - - -
**
facebook
******
AQMRB - Alliance of Qualified Malware Removal Boards
7
Juisterr schreef:Bevestiging hierbij verstuurd. :smoke:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Afbeelding
Done

Super bedankt voor de moeite!
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”