Plaats reactie
1
Als je nou zo'n scherm krijgt wat kan je dan het beste kiezen veiliger starten of vertrouwen?
Ik heb vertrouwen gekozen omdat het veilig is maar weet eigenlijk of dit de beste keus is geweest en misschien veiliger starten beter was. Afbeelding
2
Persoonlijk zou ik helemaal geen bingbar onzin op mijn systeem willen hebben, maar daar ging je vraag niet over.

Je kunt wanneer je zo'n scherm krijgt, rechtsklikken op het betreffende programma en kiezen voor 'Bestandsinformatie weergeven".

In het scherm dat dan verschijnt zie je al meer informatie. Klik je op de knop "Meer..." dan krijg je informatie over dit programma zoals het bekend is in de database van http://www.isthisfilesafe.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Wanneer een programma veiliger wordt gestart dan heeft dat programma, en elk programma dat door dat programma wordt gestart, minder rechten. Soms levert dit problemen op, zeker wanneer het een vertrouwd programma is dat iets moet installeren.

Meer informatie over OA is te vinden op: http://www.online-armor-firewall.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
3
Bingbar heb ik nooit bewust op mijn computer gezet die zal wel met de installatie van internet explorer 8 zijn meegekomen.
Wanneer een programma veiliger wordt gestart dan heeft dat programma, en elk programma dat door dat programma wordt gestart, minder rechten. Soms levert dit problemen op, zeker wanneer het een vertrouwd programma is dat iets moet installeren.
Vandaag kreeg ik weer dat scherm maar dit keer van een programma (cd cover printer) dat ik gisteren al heb verwijderd van de computer, wel vreemd dat er dan nu pas melding van komt en er nog wel iets van dat programma achter is gebleven. Afbeelding
4
Ik denk niet dat die uninstaller nog aanwezig was op de computer bij het opnieuw opstarten. Waarschijnlijk was er wel een autostart aangemaakt om die uninstaller te starten, indien de computer opnieuw werd opgestart na het verwijderen van het cd cover print programma.

Wanneer een programma voorzien is van een geldige digitale handtekening, dan zal Online Armor dit detecteren en geen vraag stellen over het programma. Echter, sommige programma's zijn niet voorzien van een digitale handtekening, of een onbekende digitale handtekening en dan wordt zo'n programma niet toegestaan om automatisch te starten. Natuurlijk wel wanneer je het desbetreffende programma vertrouwt en ook kiest om dat programma te vertrouwen in Online Armor.

Zolang een programma 'onbekend' is, dus niet als vertrouwd is ingesteld zal Online Armor een popup tonen voor bepaalde acties van zo'n programma. Een van die acties is het automatisch opstarten.

Zo zorgt Online Armor ervoor dat een onbekend programma niets kan uitrichten zonder uw toestemming. En dat is ook precies de bedoeling van een goede programmabewaking (HIPS),
Wanneer u vaak programma's installeert zult u ook iets vaker een popup kunnen verwachten wanneer een programma onvekend is. Installeert u eigenlijk nooit nieuwe programma's dan zal Online Armor alleen in het begin wat popups kunnen tonen en daarna niet weer.
5
Ik installeer niet veel nieuwe programma's en als ik een programma nodig heb voor weinig gebruik kijk ik altijd eerst of er een portable versie is die ik niet hoef te installeren.
Nu ben ik aangekomen bij het opschonen oftewel het goed instellen van online armor maar eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen om van de brij weer orde te maken.

Heel veel dingen zijn mij niet duidelijk en durf daarom niet zomaar iets te wijzigen. Ik heb een schermprint van de autostarters gemaakt, deze lijst is nog veel langer maar hier staan dingen tussen waarvan ik echt niet weet wat ik er mee aan moet en of het belangrijk is en nog belangrijker VEILIG!.

Die rare namen in program files bijvoorbeeld wat moet je daar nu van denken of mee doen. :-[
Er staat ook een lijn met de letter (f) en (n) en (n %1) dit zegt mij helemaal niets.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Sorry voor de vele vragen maar hiermee ben ik echt een nitwit.
6
Kijk eerst bij Programma's wat er nog niet vertrouwd is.

Programma's die niet vertrouwd zijn controleren, en als ze te vertrouwen zijn dan ook instellen als vertrouwd programma. Dan verdwijnen er vanzelf al een heleboel autostarters.
Die autostarters met hele vreemde tekens worden veroorzaakt tijdens het installeren/updaten van Adobe of Microsoft programma's.

Alles wat in grijs wordt weergegeven is niet meer aanwezig. Die kunt u verwijderen als u dat wilt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”